Skip to content

Mikä on HubSpot ja miten se auttaa yritystäsi menestymään?

HubSpot on järjestelmä markkinoinnin automaation rakentamiseen, ylläpitoon ja kehittämiseen. HubSpot yhdistää asiakasdatan, myynnin ja markkinoinnin saumattomaksi kokonaisuudeksi, jonka avulla voit kasvattaa yrityksesi myyntiä.

Tästä artikkelista löydät HubSpotin ja sen eri osien lyhyen esittelyn sekä vastauksen siihen, miten HubSpot auttaa sinua kehittämään liiketoimintaasi.

HubSpotin ekosysteemin keskuksena toimii asiakkuudenhallintajärjestelmä HubSpot CRM, jonka eri osilla on oma tehtävänsä: 

 Inbound-markkinointi HubSpotilla

Siinä missä outbound-markkinointi keskittyy tuotteeseen ja sen ominaisuuksista kertomiseen, inbound-markkinointi on asiakaskeskeistä ja sen tavoitteena on auttaa asiakasta löytämään ratkaisu tarpeeseensa tai ongelmaansa.

Inbound-markkinointi tarkoittaa sitä, että potentiaaliset asiakkaat hakeutuvat sinun luoksesi esim. kiinnostavien sisältöjen kuten blogin kautta, kun taas perinteisempi outbound-markkinointi pyrkii houkuttelemaan asiakkaita luoksesi mainonnalla. HubSpotin avulla rakennat tehokkaan inbound-markkinointiohjelman, jolla muutat nettisivustosi vierailijat ostajiksi verkkokaupassasi tai laadukkaiksi liideiksi myynnillesi. 

HubSpotin työkaluilla voit seurata, mitä potentiaaliset asiakkaat tekevät sivustollasi, pisteyttää heidän käyttäytymistään ja lopuksi ohjata määrittelemäsi rajan ylittävät kävijät myynnille. Näin pystyt keskittämään myynnin resursseja vain lupaavimpien kävijöiden kontaktoimiseen ja vähentämään turhia soittoja. Myös asiakkaat kokevat soitot mielekkäämmiksi, kun heitä lähestytään heille ajankohtaisella aiheella kylmän puhelinmyynnin sijaan.

Kuvassa: Asiakaspolku

Markkinoinnin automaatio ja HubSpot

Markkinoinnin automaatio tarkoittaa yksinkertaisesti yllä kuvatun inbound-markkinoinnin ja koko asiakaspolun aikaisen viestinnän automatisointia. HubSpotin Marketing Hubin avulla voit rakentaa automaattisia viestintäohjelmia, joilla voit johdattaa asiakasta kohti ostopäätöstä, rakentaa luottamussuhdetta ja ostotapahtuman jälkeen vahvistaa asiakkaan tekemää hyvää valintaa.

Markkinoinnin automaatio voi esimerkiksi käynnistyä, kun asiakas lataa sivustoltasi tuotemateriaalin ja jättää yhteystietonsa tai hän hylkää ostoskorinsa verkkokaupassasi. Asiakkaalle voidaan tämän jälkeen lähettää sähköpostitse personoitua ja hyvin kohdennettua viestintää, joka tarjoaa hänelle lisätietoa häntä kiinnostaneesta tuotteesta tai houkutellaan viemään ostos loppuun tarjoamalla esimerkiksi alekoodi.

Myynnin tehostaminen HubSpotilla

HubSpot Sales Hub sisältää myynnille tärkeitä työkaluja, jotka auttavat kauppojen loppuunsaattamisessa. 

Sales Hubin avulla saat syvempää ymmärrystä prospekteista, automatisoit rutiininomaisia toimintoja ja voit esim. tarjota sivustosi kävijöille mahdollisuuden varata palaverin suoraan myyjän kalenterista.

Asiakaspalvelu ja oman datan hallinta HubSpotissa

HubSpotin avulla hallitset näppärästi myös asiakaspalveluasi. Service Hubin työkaluilla voit chattailla asiakkaiden kanssa, luoda tikettejä ja seurata kullekin asiakkaalle tehtyjä toimenpiteitä. Asiakaspalvelun työkalut ovat sulavasti yhteydessä CRM-järjestelmään, joten tiedät aina, kenestä asiakkaasta on kyse ja mikä on hänen tilanteensa.

Service Hub täydentää myös markkinoinnin automaatiota palautetyökalulla, jolla voit tehdä toistuvia palautekyselyjä asiakaskantaasi toimintasi kehittämiseksi.

Asiakasdatan hallinta taas tapahtuu HubSpot Operations Hubilla, jolla synkkaat, siivoat ja järjestät asiakasdatan helposti koko tiimisi käytettäväksi. Operations Hub mahdollistaa myös HubSpotin integraatiot eri järjestelmien, kuten Microsoft 365:n ja Mailchimpin, välillä.

[h2] HubSpot ja verkkokauppa

HubSpot on erinomainen kokonaisuus sisällönhallintaan, myyntiin ja inbound-markkinointiin, mutta siitä puuttuu verkkokauppaominaisuus. HubSpot on yhdistettävissä moniin verkkokauppa-alustoihin, ja tämä integraatio auttaa ymmärtämään ja jäsentämään verkkokauppasi myynti- ja kävijädataa.

Lue lisää HubSpotin ja verkkokaupan integraatio

HubSpotin hinta ja käyttöönotto

HubSpotin kuukausihinta määräytyy sen mukaan, mitä toiminnallisuuksia yrityksesi tarvitsee. HubSpotin kaikkien osien kanssa pääsee alkuun maksutta ja laajennus onnistuu helposti yrityksesi tarpeiden mukaan. Kuukausihinta on alkaen 0 euroa ja päättyen noin reiluun 2200 euroon. Lisäksi on hyvä varautua muutamien tuhansien kertakuluihin käyttöönoton yhteydessä.

Lue lisää HubSpotin hinnoittelusta täältä.

Yhteenveto

HubSpotin työkalut auttavat muuttamaan yrityksesi nettisivuston tehokkaaksi uusien asiakkaiden hankkimiskanavaksi ja pitämään olemassa olevat asiakkaat tyytyväisinä. HubSpot sopii markkinoinnin automaatiojärjestelmäksi niin B2C- kuin B2B-yrityksille.

Kun asiakasdata, myynti ja markkinointi pelaavat sujuvasti yhteen, asiakkaat kokevat asioinnin yrityksesi kanssa helpoksi ja liiketoiminnallasi on parempi mahdollisuus menestyä.

Olisiko HubSpot ratkaisu juuri sinun tarpeisiisi myynnin, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämiseksi? Laita meille viestiä ja katsotaan yhdessä, miten voimme auttaa.

Kirjoittaja: 

Jaa artikkeli