Skip to content

10 HubSpot -integraatiota myynnin ja markkinoinnin tehostamiseen

HubSpot tarjoaa tehokkaan asiakassuhteiden hallinta-alustan (CRM) ja sisällönhallintajärjestelmän (CMS). HubSpot on tehokas erityisesti liidien hankinnan, myynnin kasvattamisen ja asiakaspalvelun sujuvoittamisen apuvälineenä.

HubSpotin todelliset tehot saa kuitenkin kaivettua esiin integraatioiden avulla ja sen suoraviivainen integrointi muihin työkaluihin ja alustoihin erottaa sen edukseen kilpailijoistaan.

Integraatioiden suurin hyöty on tiedon ja toimintojen yhdistäminen eri järjestelmien välillä, mikä mahdollistaa saumattoman tiedonkulun organisaatiossa. Tiedon saatavuus puolestaan yksinkertaistaa toimintaa, parantaa päätöksentekoa sekä luonnollisesti tehostaa markkinointia ja myyntiä.

Tästä blogista selviää mitä HubSpot-integraatioita kannattaa tehdä ja miksi. HubSpot on pullollaan vaihtoehtoja, mutta olemme listanneet niistä 10 tehokkainta.

🏆 10 parasta HubSpot-integraatiota myynnin tehostamiseen

Integraatio on mekanismi, joka mahdollistaa eri työkalujen tai ratkaisujen saumattoman yhdistämisen HubSpot-alustaan. Integraatioiden avulla voit lisätä HubSpotiin toiminnallisuuksia, joita siitä ei välttämättä löydy valmiina.

Integraatiot tuovat mukanaan valtavan määrän mahdollisuuksia etenkin myynnin ja markkinoinnin tehostamiseen. HubSpotin App Marketplace tarjoaakin yli 1000 integraatiovaihtoehtoa, mukaan lukien sekä HubSpotin omat että tuetut työkalut.

Myynnin tehostaminen on hyvä aloittaa esimerkiksi näillä kymmenellä HubSpot-integraatiolla.

campaign-creators-pypeCEaJeZY-unsplash (1)

💰 1. Salesforce

Salesforce on pilvipohjainen CRM-järjestelmä, jonka vahvuus on organisaation asiakassuhteiden hallinta ja parantaminen. Se tarjoaa räätälöityjä hallintapaneeleja kontaktien, myynnin automaation, myyntisuppilon hallinnan ja ennustemallien avulla.

HubSpot-Salesforce-integraation avulla järjestelmät synkronoivat asiakkaasi yhteystiedot ja yritystiedot. Lisäksi integraatio päivittää markkinoinnin liidit ja luo myynnille uusia kontakteja.

Salesforcen HubSpot-integraatio synkronoi asiakastiedot ja mahdollistaa markkinointiliidien jalostamisen myyntikontakteiksi. Se toimii siis nimellisesti siltana markkinoinnin ja myynnin välillä. Tämän sillan rakentamisen ehdoton etu on myynnin tehostaminen.

austin-distel-goFBjlQiZFU-unsplash

📬 2. Distributely (liidiseuranta)

Distributely on liidien jakelusovellus, joka integroituu saumattomasti HubSpotiin. Se helpottaa liidien määrittämistä ja jakamista myyntitiimin kesken. Sovellus automatisoi liidien jakelun, varmistaen niiden päätymisen oikeille myyntiedustajille ennalta määritettyjen kriteerien perusteella.

Koneoppimisalgoritmit auttavat valitsemaan sopivimman myyntiedustajan huomioiden tekijöitä, kuten sijainti, toimiala ja koko: Tuloksena myynnin tehostaminen. Distributely mahdollistaa nopeamman ja tehokkaamman liidien käsittelyn ja parantaa konversioprosenttia, sekä sitä myöten tulosta.

norbert-levajsics-e6u6K73cqBk-unsplash

🐒 3. Mailchimp (sähköpostimarkkinointi)

MailChimp on suosittu sähköpostimarkkinointityökalu, jonka avulla voi suunnitella houkuttelevia sähköpostikampanjoita ja analysoida niistä kertyvää dataa.

MailChimp voidaan integroida HubSpot CRM:ään, jolloin sähköpostikampanjoiden tiedot synkronoidaan. Tämä integraatio mahdollistaa MailChimpin sähköpostitoimintojen tarkastelun HubSpotissa, mukaan lukien mm. viestien avaukset, lukemiset ja toimitusprosentit.

Integraation avulla voit hyödyntää MailChimpin toimintoja kohdennetuissa kampanjoissa, automatisoiduissa seurantaviesteissä ja seurata sähköpostimarkkinoinnin tehokkuutta HubSpotin avulla.

solen-feyissa-UWVJaDvXW_c-unsplash-1

🔎 4. Google Ads ja hakukone (kampanjaseuranta)

HubSpotin integrointi Google Ads -alustaan mahdollistaa mainoskampanjoiden analysoinnin ja liidien seurannan. Tällä tavoin näet helposti onko Google-mainoksesi ROI positiivinen. HubSpotin tarjoamia raportteja voidaan hyödyntää esimerkiksi budjetin suunnitteluun ja kohdistamiseen.

Myynnin tehostaminen helpottuu yhdistämällä HubSpot Google Adsiin ja Google Search Consoleen (hakukone). Tällä integraatiolla saat kerättyä dataa mainostesi ja muun näkyvyytesi tehostamiseksi. Voit säätää datan perusteella esimerkiksi mainosten kohdistusta, hintatarjouksia ja hakukoneoptimointia.

Integrointi helpottaa mainontatietojen seurantaa ja orgaanisen haun näkyvyyden parantamista, jolloin voit optimoida hakukone ja mainosnäkyvyytesi ja saavuttaa oikeat ihmiset oikeaan aikaan.

👉 Lue lisää: Raportointi HubSpotissa: Seuraa sivuston, markkinoinnin ja myynnin tehoa

deeksha-pahariya-jXScMh_1GM4-unsplash

📘 5. Facebook mainokset

HubSpotin ja Facebookin integraatio auttaa säästämään aikaa ja parantamaan vuorovaikutusta sosiaalisen median mainonnan liidien kanssa. Se tarjoaa yhden yksinkertaisen alustan viestien ajoittamiseen ja sosiaalisen median seurantaan.

Integroimalla Facebook-mainokset HubSpotiin, saat tärkeitä tehokkuustietoja, kuten CTR ja konversiot näkyville ilman Facebook-tilille kirjautumista. Voit mitata liidien hankinnan tuloksia ja optimoida mainosstrategiaasi.

Facebook-mainokset ovat tehokas tapa tavoittaa kohdeyleisö ja integraatio auttaa luomaan kohdistettuja kampanjoita, tehostamaan markkinointia ja parantamaan myynnin tuloksia.

chatbot-conversation-on-laptop-screen-app-interfac-2021-12-09-19-43-39-utc

🏎 6. Drift (chatbotit)

Drift on edistyksellinen chatbot-sovellus, joka helpottaa liidigenerointia tekoälyn avulla. Chatbotit tarjoavat välitöntä ja relevanttia tietoa ja ohjaavat tällä tavoin käyttäjiään myyntiputkessa eteenpäin. Drift-chatbotit voidaan helposti integroida HubSpot CMS:ään, jossa se tarjoaa reaaliaikaista tukea brändisi potentiaalisille asiakkaille.

Keskustelujen aikana kerätty data siirretään lisätää asiakastietokantaan. Drift-integraation bonusominaisuutena on myös Slackin mikrointegraatio, joka mahdollistaa keskustelun asiakkaiden kanssa verkkosivustolla millä tahansa laitteella.

john-schnobrich-2FPjlAyMQTA-unsplash

🧘‍♀️ 7. Zendesk (help desk)

Helppokäyttöinen help desk -sovellus on välttämätön työkalu yritykselle, joka haluaa tarjota laadukasta asiakaspalvelua, parantaa asiakaskokemusta ja pitää huolta asiakassuhteistaan. Kun tarpeena on myynnin tehostaminen, ei asiakaspalvelun merkitystä sovi unohtaa.

Zendesk tarjoaa käyttäjäystävällisen help desk -alustan, tehostamaan asiakaspalvelua ja -tukea. Sen avulla voit hallita asiakasvuorovaikutusta ja ratkaista asiakkaiden ongelmia. Zendeskin integroiminen HubSpotin kanssa mahdollistaa tukilippujen, viestinnän ja tyytyväisyysarvioiden synkronoinnin.

Integraation avulla voit tarkastella helposti ja kattavasti asiakaspolkua, tehostaa tukiprosesseja ja parantaa asiakaskokemusta.

celpax-ZoGOw9WYMtQ-unsplash-1

🙉 8. SurveyMonkey (tutkimukset ja palaute)

SurveyMonkey on tehokas työkalu palautteen ja ideoiden keräämiseen asiakkailta. HubSpot-integraatio tehostaa sen toimintaa entisestään. Synkronoimalla kyselyvastaukset HubSpot CRM:n kanssa voit analysoida palautetta, segmentoida kontakteja ja luoda kohdistettuja markkinointikampanjoita.

Kyselyt tarjoavat reaaliaikaista tietoa asiakkaiden mielipiteistä, markkinatiedosta ja ostokäyttäytymisestä. SurveyMonkey-HubSpot-integraation avulla voit luoda kontakteja, lähettää räätälöityjä sähköposteja, synkronoida tiedot HubSpot-tietokantaan ja vieläpä välittää yhteystiedot Salesforcelle (ks. Kohta 1). Segmentoimalla asiakkaat kyselyvastausten perusteella voit suunnitella erilaisia markkinointikampanjoita suppilon eri vaiheisiin.

hookle-app-6Pa7l0unTAY-unsplash

🛍 9. Shopify (Verkkokauppa)

Shopify on alusta verkkokaupan perustamisen ja hallinnoinnin. Sen integrointi HubSpotin kanssa tarjoaa mahdollisuuden seurata asiakastietoja, tilaushistoriaa ja ostokäyttäytymistä, minkä ansiosta myynnin tehostaminen  helpottuu.

Integraatio mahdollistaa myös asiakkaiden segmentoinnin ostohistorian perusteella. Integraation myötä voidaan lisäksi automatisoida markkinoinnin toimenpiteitä, joiden avulla voidaan parantaa asiakaskokemusta ja saavuttaa parempia tuloksia.

rubaitul-azad-GzHo3VJR0IE-unsplash-1

🛒 10. WooCommerce (hylätyn ostoskorin ohjelmisto)

WooCommerce HubSpot -integraation avulla voit yhdistää WooCommerce-kauppasi HubSpot CRM:ään. Tällöin saat kattavan kuvan asiakkaidesi ostohistoriasta ja vuorovaikutuksista. Tämä integraatio mahdollistaa myös Abandoned Cart (ostotapahtuman jättäminen kesken kun ostoskorissa on tuotteita) -sähköpostien lähettämisen ostoskorinsa hylkäävien asiakkaiden tavoittamiseksi.

Myynnin tehostaminen tällä saralla voi tuoda merkittäviä hyötyjä: Seurantasähköpostien lähettäminen voi palauttaa jopa 30 % (tai yli) menetetystä myynnistä. Integraation avulla voit luoda sähköpostiviestejä, ajoittaa niiden lähettämisen ja sisällyttää kannustimia, kuten alennuskuponkeja. Seurantaa ja tuloksia voi mitata analytiikan avulla.

Lisää mahdollisia integraatioita löydät täältä 👉 HubSpot ja suosituimmat integraatiot

Season 3 Nbc GIF by The Office

Yhteenveto

HubSpot on tehokas alusta asiakassuhteiden ja sisällön hallintaan. Sen parhaat tehot saadaan irti integraatioiden avulla.

Integraatio on mekanismi, joka mahdollistaa eri työkalujen tai ratkaisujen saumattoman yhdistämisen HubSpot-alustaan. Integraatioiden avulla voit lisätä HubSpotiin toiminnallisuuksia, joita siitä ei välttämättä löydy valmiina.

HubSpotissa integraatiot ovat helppoja ja suoraviivaisia totetuttaa.

Integraatioiden suurin hyöty on tiedon ja toimintojen yhdistäminen eri järjestelmien välillä, mikä mahdollistaa saumattoman tiedonkulun organisaatiossa.

Integraatioiden tuomia etuja:

10 parasta HubSpot-integraatiota myynnin tehostamiseen:

  1. 💰 Salesforce
  2. 📬 Distributely (liidiseuranta)
  3. 🐒 Mailchimp (sähköpostimarkkinointi)
  4. 🔎 Google Ads ja Google Search Console (kampanjaseuranta)
  5. 📘 Facebook mainokset
  6. 🏎 Drift (chatbotit)
  7. 🧘‍♀️ Zendesk (help desk)
  8. 🙉 SurveyMonkey (tutkimukset ja palaute)
  9. 🛍 Shopify (Verkkokauppa)
  10. 🛒 WooCommerce (hylätyn ostoskorin ohjelmisto)

👉 Lisää vinkkejä myynnin ja markkinoinnin tehostamiseen? Varaa tästä aika ilmaiseen menestyskonsultaatioon.

Kuvat: Unsplash, Giphy ja Envato Elements

Kirjoittaja: 

Jaa artikkeli