Skip to content

Episode 1 - Brand strategy - what is it? Create a foundations for your brand

"At BetterBrand Podcast we want to simplify branding by bringing the stories from the most successful brand leaders as well as tips & tricks that you can immediately use in your business or career to build the brand that you deserve."

 

Podcastin sisällöstä tarkemmin

Brändi, pieni tai iso, kilpailee nykyisessä markkinatilanteessa paikallisten ja kansainvälisten brändien kanssa. Tämän myötä pienemmillä brändeillä ei usein ole työkaluja taistella jättejä vastaan. Toisaalta, pienempikin brändi voi olla vahva ja vaikuttava, mikäli brändäystyö on tehty onnistuneesti.

Brändistrategian tarkoitus on luoda suunta brändille ja luoda vaikuttavuutta halutussa kohderyhmässä, oli ne sitten kuluttajia tai yrityspäättäjiä. Monessa tapauksessa molempia.

Menestyvän brändistrategian kolme kulmakiveä ovat:

Menestyvän brändistrategian kolme kulmakiveä ovat:

 Lataa brändicanvas-työkalu 👉

Brändistrategia alkaa ruohonjuuritasolta jokaisessa yrityksessä, oli se sitten yhden henkilön yritys tai yli 1000 henkeä työllistävä organisaatio. Brändistrategia jaetaan seitsemään vaiheeseen.

Brändistrategian seitsemän vaihetta:

  1. Määritä brändin tarkoitus ja missio (Purpose and mission)
  2. Ole johdonmukainen (Consistency)
  3. Sitouta asiakkaat tunnetasolla (Emotion)
  4. Ole joustava (Flexibility)
  5. Pidä yhteinen päämäärä yrityksenä (Employee envolvement)
  6. Hanki brändilähettiläitä (Loyalty)
  7. Analysoi kilpailijoita (Competitive awareness)

Kuuntele podcast ja hanki vinkit oman brändistrategiasi luomiseen. Mukavia kuunteluhetkiä!

Lataa maksuton Brändicanvas

Laadimme strategian kiteyttämisen tueksi kevyen brändin strategiakanvaksen, jonka saat ladattua täältä 👉
Kirjoittaja: 

Jaa artikkeli