Vie brändisi uudelle tasolle
Kasvumarkkinoinnin avulla vapautamme brändisi täyden potentiaalin. Kasvu perustuu kasvustrategiaan, dataan ja testaukseen, joilla edistetään kestävää kasvua. Kuulostaako hyvältä?
Mitä on kasvumarkkinointi?
Kasvumarkkinointi hyödyntää dataa ja kokeiluja tarjotakseen systemaattisen lähestymistavan yrityksen tuloksen kasvattamiseen sekä asiakaskokemuksen parantamiseen kaikissa brändin ja asiakkaan kohtaamispisteissä. Sen keskeisenä tavoitteena on nopeuttaa myynnin kasvua vaikuttamalla läpi koko ostajan polun, perustuen jatkuvaan tiedonkeruuseen, sen analysointiin ja tämän tiedon hyödyntämiseen markkinoinnin ja myynnin strategioissa.
Kasvumarkkinointi voidaan summata kokeilukulttuuriksi, jossa valitut toimenpiteet, mainoskanavat ja sisällöt testataan systemaattisesti, jotta löydetään yritysellesi parhaat taktiikat, koska yksikään yritys ei ole samanlainen.
Kasvumarkkinoinnin taktiikoita ovat mm.
Näin teemme kasvumarkkinointia.
Kasvustrategia
Ensimmäinen vaiheen tarkoituksena on luoda kasvustrategia, jossa määritetään kasvutavoitteet. Strategia sisältää kevyen markkinatutkimuksen, kohdeyleisön määrittelyn ja kilpailukentän analysoinnin.
Tuloksena on kattava kasvustrategia, jossa on tavoitteet, kohderyhmät, kanavat ja taktiikat sekä mm. konversiopisteet.
Toteutus ja testaus
Strategian laatimisen jälkeen seuraava askel on valittujen taktiikoiden toteutus. Taktiikoita ovat sisältömarkkinointi, hakukoneoptimointi, sähköpostimarkkinointi, sosiaalisen median kampanjat ja muut digitaalisen markkinoinnin toimet, joilla pyritään saamaan kohdeyleisö mukaan.
Tässä vaiheessa testataan jatkuvasti uusia taktiikoita ja viestejä, jotta nähdään, mikä toimii parhaiten. Data raportoidaan Liini Insights-alustalle, josta poimitaan havaintoja säännällisiin kasvutapaamisiin.
Mittaus ja optimointi
Kampanjoiden ja taktiikoiden toteuttamisen yhteydessä on tärkeää mitata ja analysoida niiden suorituskykyä. Tähän kuuluu keskeisten tunnuslukujen (KPI), kuten liikenteen, konversioasteen, asiakashankintakustannusten ja sijoitetun pääoman tuoton (ROI) seuranta, jotta voidaan määrittää kasvumarkkinoinnin onnistuminen.
Mittauksesta ja analysoinnista saadun datan perusteella taktiikoita/kampanjoita muokataan ja optimoidaan ja tuodaan uusia testejä mukaan.
Tutustu asiakkaisimme
Uudistimme Labqualityn monikielisen verkkopalvelun.
Labquality, laadunvarmistuksen ja laboratoriopalveluiden asiantuntija terveydenhuollon ja terveysteknologian alalla, tarjoaa kokeneita asiantuntijoita auttamaan asiakkaitaan muun muassa laadunarvioinneissa, sääntelyasioissa ja kliinisissä tutkimuksissa.
Tavoitteenaan oli kehittää verkkopalvelu, joka palvelisi sekä kotimaisia että kansainvälisiä käyttäjiä tehokkaasti, keskittyen käyttäjäystävällisyyteen ja laadun edustavuuteen. Verkkopalvelun edistykselliset toiminnot ja analytiikkaominaisuudet tukevat datan hyödyntämistä markkinointipäätöksissä.
Liini suunnitteli ja toteutti vaatimusten pohjalta uuden verkkosivuston Labqualitylle. Lopputuloksena valmistui HubSpot CMS-alustalle rakennettu käyttäjäystävällinen verkkopalvelu, joka tukee yrityksen kansainvälistä kasvua.
tyytyväisyys
käyntejä
Sano ei mutulle.
Kasvata liiketoimintaasi datan avulla
Kasvumarkkinointi vie yrityksesi seuraavalle tasolle ja tuo kustannustehokkaasti lisää laadukkaita liidejä, toistuvia asiakkaita ja kasvattaa mm. keskiostosta. Saat kauttamme kattava valikoima erilaisia valmiita palvelupaketteja sekä valmiita tuotteita moneen eri kasvun vaiheeseen oleville yrityksille.
Kasvumarkkinoinnin hinnoittelu
Esimerkkejä valmiista kasvupaketeista, joilla pääset vauhtiin. Voit myös pyytää tarjouksen tilanteesi sopivammasta yhteistyömallista.
BASIC
Täydellinen paketti yrityksille, jotka haluavat vahvistaa verkkotoimintaansa. Tämä kokonaisuus, jossa keskitytään tärkeimpiin markkinointistrategioihin, on edullinen aloitteleville ja pienille yrityksille.
- Sisällöntuotanto - 1 blogiteksti/kk
- Hakukoneoptimointi valituille avainsanoille
- Maksetun mainonnan operointi yhdessä kanavassa
- Kuukausiraportointi
Sisältää 1,5 työpäivää kasvupalvelua kuukaudessa.
STANDARD
Suunniteltu yrityksille, jotka haluavat kasvattaa näkyvyyttään tavoittamalla suurempaa yleisöä ja/tai sitouttamalla nykyistä asiakaskuntaansa. Paketti sisältää kattavamman valikoiman strategioita verkkonäkyvyyden ja brändin näkyvyyden parantamiseksi.
- Sisällöntuotanto - esim. blogien tuotanto x2
- Hakukoneoptimointi - tekninen SEO ja off-site
- Maksetun mainonnan operointi - 2 kanavassa
- Kuukausiraportointi ja Liini Insights-alusta
Sisältää 3 työpäivää kasvupalvelua kuukaudessa
PREMIUM
Soveltuu yrityksille, jotka haluavat hallita markkina-aluettaan. Tämä paketti keskittyy kattaviin markkinointistrategioihin, jotka vahvistavat brändisi auktoriteettia ja edistävät järjestelmällistä kasvua.
- Sisällöntuotanto - esim. blogien tuotanto, haastattelut, ym. x4
- Hakukoneoptimointi - Jatkuva On-site ja off-site SEO
- Maksetun mainonnan operointi - 3 kanavaaa
- Raportointi ja Liini Insights
- Automaatiot ja sähköpostimarkkinointi
Sisältää 8 työpäivää kasvupalvelua kuukaudessa.
Usein kysyttyjä kysymyksiä.
Tutustu yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin kasvumarkkinoinnista.
Mitä kasvumarkkinointi maksaa?
Kasvumarkkinoinnin hinnat lähtevät liikkeelle 1200 euroa kuukaudessa. Voit valita valmiista paketeista tai pyytää tarjouksen haluamastasi kokonaisuudesta.
Lue lisää hinnoittelusta hinnoittelu-sivultamme.
Mitä kasvumarkkinointiin kuuluu?
Kasvumarkkinointi räätälöidään aina yrityksen tarpeiden, budjetin sekä tavoitteiden mukaisesti. Lähdemme liikkeelle strategiasta, jossa tavoitteet määritetään, jonka pohjalta tehdään kasvusuunnitelma.
Kasvusuunnitelman sisältää kanavat ja taktiikat aina seuraaville kuukausille.
Palveluun sisältyy aina raportointipalaverit, jossa tuloksia käydään yhdessä läpi.
Onko kasvumarkkinointi sama asia kuin digimarkkinointi?
Kasvumarkkinointi tähtää nimensä mukaisesti kasvun hakemiseen. Kasvumarkkinointi lähtee tavoitteista liikkeelle, jonka pohjalta luodaan kasvusuunnitelma.
Kasvutoimenpiteitä tehdään kasvuspriteissä, jotka kestävät kuukauden valituissa kanavissa.
Mitä tarkoittaa inbound-markkinointi?
Inbound-markkinointi on tarkoittaa käytännössä sisältömarkkinointia, jonka tavoitteena on houkutella sopivat asiakkaat vuorovaikutukseen oman yrityksen kanssa hyödyntämällä erilaisia markkinoinnin keinoja, kuten blogeja, yms.
Mitä te teette ja mitä teen itse?
Meillä on useita palvelumalleja, jossa määritetään tehtävät meidän ja asiakkaan kesken. Tyypillisesti asiakkaat vastaavat esim. omien digikanavien, kuten somen orgaanisista postauksista tai asiantuntijasisällöistä.
Liini hoitaa kasvutoimenpiteet, joilla houkutellaan oikeita potentiaalisia asiakkaita, tekee testauksen ja kehittää mm. analytiikkaa.
Kuinka nopeasti saadaan tuloksia?
Tuloksia voidaan odottaa jo ensimmäisen kuukauden aikana. Tulosten laatu paranee heti ensimmäisten sprinttien ja datan perusteella.
AB-testaus aloitetaan tyypillisesti toisen kuukauden jälkeen, jotta dataa on kertynyt tarpeeksi ja hypoteeseja voidaan luoda.