Skip to content

HubSpot CMS ja CRM yhdessä – näin niillä kasvatetaan liiketoimintaa

Miten nettisivusto muutetaan tehokkaaksi myynnin työkaluksi liikevaihdon kasvattamiseen? Salaisuus piilee julkaisujärjestelmän eli CMS:n (content management system) ja asiakashallintajärjestelmän CRM:n (customer relationship management) saumattomassa yhteispelissä. HubSpot CMS Hub ja HubSpot CRM on suunniteltu juuri tähän.

Lyhyesti sanottuna CMS:llä luot yrityksellesi nettisivut eli digitaalisen olomuodon ja asiakaskokemuksen. CRM:n taas tarvitset tämän digitaalisen asiakaskokemuksen seurantaan, mittaamiseen ja tehokkaaseen muuttamiseen liikevaihdoksi.

Tee nettisivuistasi tehokas myynnin työkalu

Nettisivujesi koti on CMS-järjestelmä, jolla luot sivuston ulkoasun, julkaiset ja hallinnoit sisältöä sekä seuraat sivuston analytiikkaa, kuten kävijämääriä, heidän sijaintiaan ja käyttämiään laitteita. Laadukas CMS-järjestelmä auttaa lisäksi hakukoneoptimoinnin (SEO) kanssa ja sisältää esim. blogityökalun tukemaan sisältöstrategiaasi.

CRM-järjestelmän avulla taas seuraat, mitä asiakkaat tekevät sivustollasi, tallennat tästä toiminnasta dataa ja lopulta jalostat tiedon asiakasymmärrykseksi ja liideiksi myynnille. CRM:ään tallennetun datan avulla voit seurata asiakkaan etenemistä ostopolulla ja välittää myynnille mahdollisimman kattavat tiedot asiakkaan tarpeista ennen kontaktointia. Tämä parantaa paitsi asiakkaan kokemusta, myös lisää myyntisi tehokkuutta.

CRM:ssä asiakkaan status ja kaikki tiedot pysyvät tallessa, ja järjestelmä auttaa liidin pitämisessä ”lämpimänä” esimerkiksi valmiiden sähköpostipohjien avulla.

CMS:n ja CRM:n integraatio

Ihannetilanteessa CMS ja CRM ovat saumattomasti yhteydessä toisiinsa, jolloin asiakkaiden toiminta nettisivustollasi jää talteen, ja voit hyödyntää tätä dataa niin sivustosi kehittämiseen kuin potentiaalisimpien liidien tunnistamiseen. Voit seurata sivustosi kykyä tuottaa liidejä ja verrata sitä mahdollisiin muihin digikanaviisi, mikä auttaa kehittämään yrityksesi markkinointia ja sisältöstrategiaa.

Niin CRM- kuin CMS-järjestelmiin löytyy lukuisia vaihtoehtoja ja toimittajia, ja tärkeintä onkin valita juuri omalle yrityksellesi parhaat vaihtoehdot. 

HubSpotin tuotevalikoimasta löytyy molemmat järjestelmät. Samaa toimittajaa käyttäessä integroitavuus jää murheistasi pienimmäksi ja voit vain keskittyä olennaiseen eli myynnin kasvattamiseen. HubSpot CRM:n saat edullisimmillaan käyttöön ilmaiseksi ja CMS:n kuukausihinta lähtee muutamasta kympistä. 

HubSpot CRM on mahdollista integroida myös muihin CMS-järjestelmiin, kuten WordPressiin.

Hankintalistalla CMS tai CRM? Anna meidän auttaa 

Onko sinulla jo käytössä CMS tai CRM vai puuttuuko yritykseltäsi vielä molemmat? Ota yhteyttä niin katsotaan yhdessä yrityksellesi paras mahdollinen ratkaisu.

Kirjoittaja: 

Jaa artikkeli