Digitaalinen markkinointi

Digitaalinen markkinointi (nettimarkkinointi) on yrityksen markkinoinnin osa-alue, johon sisältyvät kaikki digitaalinen mainonta ja viestintä. Tyypillisesti digitaaliseen markkinointiin kuuluvat muun muassa kotisivut, hakusanamainonta (Google AdWords ja Bing Ads), Display-mainonta, sähköpostimarkkinointi, mobiilimainokset ja hakukoneoptimointi. Hyvä digitaalinen markkinointi vaatii kokemusta, tavoitteiden asettamista ja viestin räätälöimistä oikeille kohderyhmille.

Miksi tehdä Digitaalista markkinointia?

Ihmiset ovat somessa tutkitusta yli 2,5 tuntia päivässä, ja eniten siitä ajasta Facebookissa. Facebook-mainonnalla tavoitat somesta juuri oikean kohderyhmän, joka on kiinnostunut palveluistasi. Facebookin työkaluilla voit kohdentaa kohdentaa mainoksesi vaikka naapurin kissalle, jos se on yrityksesi kohderyhmää.

Kasvata yrityksesi ja palvelujesi tunnettuutta

Facebook-mainonnan avulla luot yrityksellesi ja palveluillesi tunnettuutta helposti esimerkiksi brändikampanjalla.

Sitouta asiakkaat yritykseesi

Mikä olisi parempaa kuin saada sitoutuneita asiakkaita, jotka haluavat toistuvasti ostaa palveluitasi. Facebookin avulla voit kampanjoida parhaille kohderyhmillesi.

Kasvata myyntiäsi verkossa ja kivijalassa

Kävijät voidaan ohjata mainoksilla verkkokauppaasi tai suoraan kivijalkaasi, jossa myynti tapahtuu. Näin myyntisi lähtee rakettimaiseen kasvuun.

Uudelleenmarkkinoi kiinnostuneille

Oliko asiakkaallasi kiire ja ostos jäi tekemättä? Ei haittaa, koska Facebookin avulla voit tehdä uudelleenmarkkinointia ja tavoittaa hylätyt ostoskorit ja sivuilla käyneet.

Google-mainonta

Google-mainonnalla tavoitat asiakkaasi, jotka etsivät palveluitasi.

Google-mainonnalla tavoitat ihmiset, jotka etsivät yrityksesi tarjoamia palveluita valituilla avainsanoilla. Maksetuilla mainoksilla yrityksesi näkyy paremmin Googlen hakutuloksissa ja saat lisää yhteydenottoja ja liikennettä kotisivuillesi. Kun Google-mainokset tehdään oikeilla avainsanoilla ja kohdennetaan oikeille kohderyhmille, voit saada mm. klikkihinnat ja konversiot paljon edullisimmin kuin kilpailijasi.

Ihmiset ovat Facebookissa koko ajan. Näkevätkö he palvelusi?

Keskimääräisesti ihmiset viettävät päivässä n. 2,5 tuntia sosiaalisessa mediassa ja Facebook on kanavista suosituin. Facebook-mainonnalla saat tavoitettua sellaisia kohderyhmiä, joita ei voi omilla julkaisuilla tavoittaa. Maksetuilla mainoksilla tuot tuotteesi ja palvelusi yrityksellesi merkittävien kohderyhmien silmien eteen Facebookissa ja Instagramissa. Voit kasvattaa yrityksesi myyntiä sekä sitouttaa asiakkaitasi brändiisi helposti. Tarvitsetko apua kohdentamisessa?

Ilmainen nettisivujen ostajan opas

Oletko hankkimassa kotisivuja yrityksellesi? Tänä päivänä nettisivut eivät voi olla enää perinteinen käyntikortti, jossa on vain yritystiedot ja puhelinnumero, vaan interaktiivisemmat ja mobiiliystävälliset.
Asiakkaiden hankintaan pitää panostaa huomattavasti, ja valita oikeat digikanavat missä asiakkaatkin ovat. Tässä ilmaisessa oppaassa käsitellään nettisivujen roolia liiketoiminnassasi sekä digitaalisen markkinoinnin hyödyntämistä.
Vieritä ylös

Tilaa uutiskirjeemme!

Lähetämme sinulle vain inspiroivia sähköposteja. Saat vinkkejä, tietoa uusista palveluistamme sekä tietoa kilpailuistamme.

Liittymällä uutiskirjeemme tilaajaksi hyväksyt tietosuojaehtomme.

Ilmainen opas

Nettisivujen ostajille

Vanhat ja päivittämättömät kotisivut eivät luo luottamusta asiakkaisiisi. Lataa ilmainen opas, josta löydät vastauksia mm. millaiset ovat nettisivut 2020, mitä ne maksavat ja mitä pitää huomioida.