Skip to content

Konversio-optimointi HubSpot CMS:ssä - opas parempiin konversioihin

konversio-optimointi hubspot cms

Yritysten verkkoliiketoiminnan kärkenä on usein hakukoneoptimointi ja maksettu mainonta, joiden avulla halutaan tuoda lisää vierailijoita yrityksen verkkosivuille.

Vaikka nämä panostukset ovat tärkeitä, ne ovat vain toinen puoli kolikkoa. Toinen puoli, joka monesti myös unohtuu, on se, kuinka saadaan enemmän myyntiä irti nykyisestä kävijäliikenteestä.

Tulosten kasvattaminen nykyisten verkkosivukävijöiden keskuudesta tunnetaan nimellä konversio-optimointi, CRO (Conversion Rate Optimization). CRO tehdään sisällön muokkauksella, A/B-testauksilla ja asiakaskokemuksen parannuksilla. Konversio-optimointi tuo enemmän liidejä, parantaa verkkosivujen käyttökokemusta ja kasvattaa liiketoimintaa.

Mikä parasta, konversio-optimointia on helppo tehdä, kun valitsee oikeat työkalut. Tästä oppaasta saat selville, miten Hubspot CMS -järjestelmää voi käyttää verkkosivujesi konversio-optimointiin, ja mihin asioihin optimoinnissa kannattaa keskittyä.

🥜 HubSpot CMS pähkinänkuoressa

Hubspot CMS on verkkosivuston sisällönhallintajärjestelmä. CMS:n avulla voit muokata sivuja, täyttää tietoja, ladata kuvia, videoita ja hallita suunnittelua. CMS yhdistää markkinoinnin ja analytiikan kykyyn luoda tehokas verkkosivusto. Toisin sanoen se on kaikki yhdessä paikassa” -alusta, joka tarjoaa kaikki menestymiseen tarvitsemasi työkalut samassa paketissa.

Ohjelmointitaitoja ei tarvita ollenkaan, vaan suurimman osan työstä voi tehdä yksinkertaisesti “drag & drop” malleja hyödyntämällä, sekä kopioimalla tekstiä.

HubSpot CMS tarjoaa helpon tavan luoda verkkosivustoja, jotka keskittyvät käyttökokemukseen. Sisällön luominen, sen konversio-optimointi ja raporttien tarkastelu onnistuu tämän järjestelmän avulla vaivattomasti.

Hubspot CMS tarjoaa erinomaiset työkalut etenkin seuraavien viiden verkkoliiketoiminnan osa-alueen toteutukseen ja konversio-optimointiin.

Konversio-optimointi HubSpot CMS:ssä:

👉 Muistin virkistämiseksi voit lukea täältä mitä on konversio-optimointi

kenny-eliason-3GZNPBLImWc-unsplash

 

📄 1. Blogit

Blogit ovat verkkosivujen peruskauraa, mutta usein myös hyödyntämätön mahdollisuus konversio-optimointiin.

Sen lisäksi, että blogissa saa julkaistua informatiivista sisältöä tuotteistasi ja palveluistasi, sitä voidaan käyttää tehokkaasti vierailijoiden muuntamiseen liideiksi. Tämä tapahtuu kirjoittamalla ja testaamalla huomiota herättävimmät otsikot, mielenkiintoisimman sisällön, sekä lisäämällä tekstiin riittävästi selkeitä toimintakehotuksia (CTA, Call To Action).

HubSpot CMS tekee blogin kirjoittamisesta joustavaa ja helppoa. HubSpotin avulla voit luoda sivuja valitsemalla valmiiksi suunnitellun mallin ja “vetämällä ja pudottamalla” eri moduuleja. Voit lisätä kuvia, toimintakehotteita tai vaikka lomakkeita.

kenny-eliason-mqoLpeeYBic-unsplash


🆎 2. A/B-testaus

HubSpot CMS:stä löytyy myös A/B-testaustyökalu, jolla optimoit sisältösi entistä paremmaksi liidien generoimiseen.

A/B-testauksella saadaan helposti kokeiltua eri otsikoiden, sisältöjen, tarjousten, kuvien, kysymysten tai kokonaisten sivujen toimivuus. A/B-testissä esimerkiksi puolelle vierailijoista näytetään otsikko A ja toiselle puolelle otsikko B. Konversioprosenttia vertaamalla selviää kumpi otsikko tuo paremmat konversiot.

Enemmän konversioita tuottavia toimia jatketaan ja vähemmän konversioita tuottavat toimet hylätään. A/B-testausta voi myös jatkaa valitun sisällön parantamiseksi entisestään.

firmbee-com-gcsNOsPEXfs-unsplash


🤖 3. Markkinoinnin automaatio

HubSpot CMS tarjoaa kaikki markkinointityökalut samassa paketissa, mikä vapauttaa aikaa kampanjoiden suunnitteluun ja toteutukseen. Kuten mainittua, HubSpot CMS helpottaa erityisesti sisällön ja konversioiden optimointia, kuten myös hakukoneoptimointia.

Markkinoinnin automaatiolla automatisoit erilaisia markkinointitehtäviä ja säästät aikaa sekä rahaa. HubSpotin automaatiotyökaluilla voi saada parempia konversioita esimerkiksi sähköpostiviesteistä, verkkokaupan ostoskorista, tai vaikkapa chatista lisäämällä chatbotin livechatin rinnalle.

volodymyr-hryshchenko-V5vqWC9gyEU-unsplash


💬 4. Livechat

Nopea reagointi asiakkaan kysymyksiin on suoraan yhteydessä konversioasteen parantamiseen. Jos tuotteistasi tai palveluistasi kiinnostuneelle vierailijalle tulee mieleen kysymyksiä, joihin hän ei löydä sivuiltasi vastausta (tai ei jaksa sitä etsiä), on livechat tilanteen pelastaja.

Jos asiakkaiden kysymyksiin voidaan vastata heti ja heidän ongelmansa ratkaista, on konversioprosentti taatusti parempi kuin ilman chattia.

Nopeat vastaukset myös parantavat luottamusta yritykseesi, joka myös osaltaan parantaa konversioita pitkällä aikavälillä.

HubSpot CMS:n livechat on helposti muokattavissa brändisi ilmeen mukaan ja sillä voi myös luoda räätälöityjä tervetuloviestejä eri verkkosivuille tai yleisösi segmenteille.

isaac-smith-6EnTPvPPL6I-unsplash


📊 5. Raportointi

Tavoitteiden mittaaminen ja toteutumisen seuraaminen on markkinoinnissa olennaisen tärkeää. HubSpot CMS Hubin Professional- ja Enterprise-paketteihin kuuluukin siksi kattava ja muokattava raportointityökalu.

Konversio-optimointi, kuten muukin markkinointi, on tavoitteiden asettamista ja seurantaa. Tämä vuoksi HubSpot CMS:n monipuoliset raportit ovat omiaan tukemaan konversio-optimointitoimenpiteidesi toteutumista.

Voit tarkkailla yksittäisen blogitekstin suosiota, tai seurata missä kohtaa sivua konversiot tapahtuvat. Kehittyneemmillä raporteilla voit jopa seurata, kuinka kohdeasiakkaasi käyttää nettisivustoasi ja mitkä markkinointitoimenpiteet tuovat sinulle eniten uusia liidejä. Reports-lisäosalla voit myös seurata mistä kävijät tulevat sivustollesi ja näet yksittäisten sivujen konversioasteen.

👉 Lue lisää: 5 tärkeintä konversio-optimoinnin tekniikkaa

Reality TV gif. Simon Cowell as judge on AGT stands up from his table, claps, and gives two thumbs up to right of frame.

Yhteenveto

Tulosten kasvattaminen nykyisten verkkosivukävijöiden keskuudesta tunnetaan nimellä konversio-optimointi, CRO (Conversion Rate Optimization).

CRO tehdään sisällön muokkauksella, A/B-testauksilla ja asiakaskokemuksen parannuksilla. Konversio-optimointi tuo enemmän liidejä, parantaa verkkosivujen käyttökokemusta ja kasvattaa liiketoimintaa.

Mikä parasta, konversio-optimointia on helppo tehdä, kun valitsee oikeat työkalut.

Hubspot CMS on verkkosivuston sisällönhallintajärjestelmä, joka yhdistää markkinoinnin ja analytiikan kykyyn luoda tehokas verkkosivusto. HubSpot CMS on siiskaikki yhdessä paikassa” -alusta, joka tarjoaa kaikki menestymiseen tarvitsemasi työkalut samassa paketissa.

Hubspot CMS:stä löydät erinomaiset työkalut etenkin seuraavien viiden verkkoliiketoiminnan osa-alueen toteutukseen ja konversio-optimointiin:

  1. 📄 Blogit
  2. 🆎 A/B-testaus
  3. 🤖 Markkinoinnin automaatio
  4. 💬 Livechat
  5. 📊 Raportointi

👉 Perehdy konversio-optimointiin HubSpot CMS:llä varaamalla aika ilmaiseen menestyskonsultaatioon

Kuvat Unsplash & Giphy

Kirjoittaja: 

Jaa artikkeli