Skip to content
Teknologia

Julkaisujärjestelmät vertailussa: HubSpot CMS vs Contentful, Webflow ja WordPress

Verkkosivusto on yrityksen digitaalinen käyntikortti ja avaintekijä myynnin kasvattamisessa. Julkaisujärjestelmän eli CMS:n valintaan on syytä panostaa.

Verkkosivusto on yrityksen digitaalinen käyntikortti ja monesti avaintekijä myynnin kasvattamisessa. Siksi julkaisujärjestelmän eli CMS:n valintaan on syytä käyttää hetki aikaa. Oikea järjestelmä vastaa yrityksesi tarpeisiin ja sitä on helppo käyttää osana jokapäiväistä työtä.

Tässä artikkelissa vertaillaan HubSpot CMS Hubia muista CMS-vaihtoehdoista WordPressiin, Contentfuliin ja Webflow’hun.

CMS vertailu G2-sivustolla 2022

HubSpotin etuna kokonaisvaltaisuus ja CRM-integraatio

Jos käytössäsi on jo HubSpotin CRM, CMS:n valitseminen samalta toimittajalta on viisas valinta järjestelmien saumattoman integraation vuoksi. HubSpot CMS on suunniteltu auttamaan digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämisessä, helpottamaan markkinoinnin suunnittelua ja yhdistämään myynnin ja markkinoinnin yhdeksi kokonaisuudeksi.

WordPressin käyttöliittymä

Suosittu WordPress täyttää perustarpeet

Avoimeen lähdekoodiin perustuva WordPress on suosituin käytössä olevista CMS:istä. WordPress sisältää julkaisujärjestelmän perusominaisuudet, mutta vaatii lisäosia, jotta saat sivustostasi kaiken irti. 

WordPressin hyvinä puolina on sen edullinen hinta (ilmaisversio 0 €/kk tai Pro-versio 15 €/kk) ja natiivi verkkokauppa Woocommerce.

Webflown käyttöliittymä

Webflow tuo vapautta kehittäjille

Webflow on varsin käytetty CMS-järjestelmä, joka palvelee erityisesti kehittäjien ja designerien tarpeita. Webflow’n hinta vaihtelee nollasta eurosta noin viiteen kymppiin kuussa, riippuen mm. käyttäjien määrästä ja tarvittavista ominaisuuksista. Isoille yrityksille hinta ja sisältö räätälöidään yksilöllisten tarpeiden mukaan.

Markkinoijalle Webflow on helppo käyttää: editointi, sivujen lisääminen tai sisällön päivitys käy näppärästi. Järjestelmästä löytyy myös työkalut avuksi hakukoneoptimointiin ja mahdollisuus ajastaa sisältöjen julkaisut. Rooleja eri käyttäjille on sen sijaan tarjolla suppeasti: vaihtoehtoina on markkinoijille tarkoitettu Editor-rooli ja kehittäjille suunnattu Designer-rooli vakiomuotoisilla oikeuksilla

Kehittäjille Webflow onkin usein varsin mieleen, sillä järjestelmä antaa paljon vapauksia. Templaatit ovat 100 % muokattavissa ja omia kustomoituja toiminnallisuuksia on mahdollista rakentaa. Tämä myös helpottaa integraatioita muihin järjestelmiin, kuten Salesforcen CRM:ään tai Mailchimpiin.

Contentfulin käyttöliittymä

Contentful – nykyaikainen ja helppokäyttöinen CMS

Contentful on nykyaikainen ja joustava julkaisujärjestelmä, jota markkinoijien on vaivaton käyttää ja jolla kehittäjien on helppo tarjota sisällöt web- ja mobiilisovelluksiin. 

Contentful yhdistää kaikki sisällöt yhteen paikkaan, jossa ne ovat helposti useiden tiimien käytettävissä ja helposti jaeltavissa useisiin digitaalisiin kanaviin. Järjestelmä sopii hyvin yksinkertaisen verkkosivuston hallintaan, mutta monimutkaisemmissa kokonaisuuksissa ja toiminnallisuuksissa se voi olla hieman hankala (esim. kirjautumissivut).

Contentful on hyvin intuitiivinen käyttää, joskin käyttöönottoon on syytä varata hetki aikaa. Contentfulin saa käyttöön ilmaiseksi, mutta täysversio kustantaa edullisimmillaankin noin viisisataa kuussa, ja isoille yrityksille hinta räätälöidään tarpeiden mukaan. Järjestelmän huonoiksi puoliksi mainitaan usein hieman haastava backend-puoli ja intregraatioiden suppeus.

Yhteenveto

Tiivistäen Webflow on design-tyyppinen työkalu näyttävien verkkosivujen toteuttamiseen, kun taas Contentful yhdistää eri tiimien tarvitseman sisällön yhteen alustaan, josta ne ovat helposti jaeltavissa useisiin digitaalisiin kanaviin. WordPress sopii niille, joille riittää CMS:n perusominaisuudet ja arvostavat suurta lisäosien määrää.

HubSpot CMS on vaihtoehdoista kokonaisvaltaisin ratkaisu liidienhallintaan ja markkinointiin CRM-ominaisuuksiensa ansiosta, minkä vuoksi se onkin useille yrityksille varsin houkutteleva valinta.

Anna meidän auttaa yrityksellesi sopivan CMS:n valinnassa

Julkaisujärjestelmän valintaan vaikuttaa yrityksesi tarpeet ja käytössäsi oleva budjetti. Tarvitsetko apua valintaan tai haluatko jutella projektistasi? Ota meihin yhteyttä ja katsotaan, kuinka voimme auttaa.

Sitely

Sitely - Pohjoismainen digitoimisto, joka rakentaa menestyviä brändejä.

Verkkosivut-sub-image-1

Tilaa uutiskirjeemme

Haluatko tietää mitä brändimaailmassa tapahtuu? Tilaa Sitelyn brändikirje ja et jää paitsi mielenkiintoisimmista tarinoista ja brändeistä. Saat brändikirjeen kerran kuukaudessa.

Rakenna brändi-identiteetti, joka tempaisee mukaansa

Rakenna brändi-identiteetti, joka tempaisee mukaansa

Käymme tässä blogissa 5 tärkeintä asiaa, jolla rakennat houkuttelevan brändi-identiteetin, jotta kylmät prospektit muuttuvat brändilähettil...

Luo brändin ostajapersoonat

Luo brändin ostajapersoonat

Ostajapersoonat ovat brändin pääkohderyhmästä jalostettuja, fiktiivisiä persoonallisuuksia. Persoonallisuudessa määritellään muun muassa, m...

Rakenna bränditarina, joka koukuttaa ja kutsuu asiakkaat mukaan

Rakenna bränditarina, joka koukuttaa ja kutsuu asiakkaat mukaan

Tarinankerrontaa on käytetty jo muun muassa kivikaudella tiedon siirtämiseen sukupolvelta toiselle.