Skip to content

Rela-Hierojat - Helppo ajanvarausputki asiakkaille

Liini sujuvoitti Rela-hierojien verkkoasiointia tuomalla ajanvarausjärjestelmä osaksi sivustoa ja selkeyttämällä verkkokauppatoimintoa. Samalla uudistettiin koko sivusto visuaalisesti raikkaaksi ja yrityksen arvoja henkiväksi.

Ajanvaraus osaksi verkkokauppaa

Rela-hierojat on Terveystalo-konserniin kuuluva hierontapalveluita tarjoava suomalainen yritys, jonka verkkosivusto kaipasi kipeästi uudistusta. Liini löytyi työhön kumppaniksi nettihaun kautta, ja päätöksessä painoivat erityisesti vakuuttavat asiakasreferenssit.

Rela-hierojat toivoi kumppanilta kokemuksen tuomaa ammattitaitoa ja näkemystä siitä, miten asiakastarpeisiin kannattaisi sivustolla vastata. Liinin johdolla uudistus lähti liikkeelle sivuston rakenteen ja sivuhierarkian hahmottamisella. Jokaisen sivun käyttötarkoitusta ja tärkeimpiä elementtejä mietittiin tarkkaan. 

rela-hieroja

Projektin tavoitteena oli ennen kaikkea auttaa Rela-hierojien asiakkaita varaamaan hieronta-aika mahdollisimman helposti ja nopeasti sekä löytämään ja helpottamaan verkkokauppa-asiointia. Ratkaisuna päätettiin Liinin ehdotuksesta integroida ajanvarausnäkymä osaksi verkkosivustoa, jolloin nettiajanvarauksesta tuli asiakkaalle hyvin helppokäyttöinen ja varauspolussa oli aiempaa vähemmän vaiheita. Samoin verkkokauppa tehtiin asiakasystävällisemmäksi.

rela-hierojat ajanvaraus

Visuaalinen ilme löytyi iteroinnin kautta

Toinen iso muutos oli sivuston visuaalisen ilmeen päivitys raikkaaksi ja moderniksi. Tärkeää oli, että sivusto välittää selvästi Rela-hierojien arvoja, visuaalisuus ilmaisee haluttua tunnelmaa ja kirjoitettu teksti sisältää tärkeitä avainsanoja, joihin toiminta yhdistetään. 

Rela-hierojilla ei ollut selkeää näkemystä, kuinka tavoittaa toivottu visuaalinen ilme. Tässä auttoi projektissa mukana ollut Liinin graafikko, jonka kanssa oikeaa suuntaa ja ilmettä haettiin useamman iterointikierroksen verran. 

– Halusimme ammattilaisten ideoita ja näkemyksiä siitä, mitä meidän kannattaisi ylipäätään tehdä. Saimme projektin aikana paljon oivalluksia siihen, miten muodostetaan mielenkiintoinen sivu ja miten siihen tuodaan elävyyttä, Rela-hierojien Marika Kuusela sanoo.

Ulkoasun lisäksi projektissa kiinnitettiin huomiota myös sivuston ylläpidon helppouteen ja siihen, että teknistä tukea olisi tarvittaessa saatavilla. Alustaksi valikoitui Wordpress, jota on loppukäyttäjien mukaan ollut selkeä ja helppo käyttää.

rela-hierojat blogi

Mikä projektissa oli erityisen hyvää?

“Ihmiset eli aivan mahtavat huipputyypit, joiden kanssa projektia oli mukava edistää. Ilahduin siitä, että jo ensimmäisessä tarvekuvauksessa Sitely sai nopeasti kiinni visiostamme ja lähti heti viemään työtä kohti käytännön toteutusta.”

Marika Kuusela / Rela-hierojat Oy

Kirjoittaja: 

Jaa artikkeli